tylna tarcza hamulcowa przegrzewa się

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawel240
    Classic
    • 2010
    • 14

    tylna tarcza hamulcowa przegrzewa się

    bws34, Kolego najbliższy spot to 02.09 godz 19.00 Kobiór http://www.restauracja-tatrzanska.com/ zjazd na stacji BP Ostatnio przyjęliśmy że wlepa po minimum 3 wizytach na spocie. Chodzi o to aby wyeliminować tych co biorą w lepy i tyle ich widziano :evil: A jak zjawi sie kilka razy i pozna ludzi to jest szansa że mu sie spodoba i wtedy ta wlepa bedzie wyrazem identyfikacji sie z nami (ludźmi) a nie tylko... Tu na forum jest masę takich co "zapisują" się do klubu i pierwszy post ich to jak zdobyć wlepe więc nie dziw się na takie czy inne reakcje :!:
  • borynajosef
    Drive
    • 2009
    • 65

    #2
    tylna tarcza hamulcowa przegrzewa się

    Witam,

    Od pewnego czasu zauważyłem, że prawa tylna tarcza hamulcowa przegrzewa się. Czasami słychać metaliczny odgłos przy tylnym prawym kole, który po naciśnięciu hamulca znika. Inne tarcze grzeją się równomiernie a tylna prawa po zatrzymaniu auta i sprawdzeniu znacznie bardziej - mam wrażenie, że nawet czuć stamtąd spaleniznę. Auto eksploatowane normalnie bez przeciążeń. Miasto/ trasa 50/50. Co może być przyczyną i jak temu zaradzić? O2 przed liftem.
    Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
    Octavia 2 BKD 2.0 TDI wersja ELEGANCE

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      przyczyna to zbyt duże zaciśnięcie okładzin do tarczy

      wina po stronie tłoczka ewentualnie zacierających się prowadnic

      Komentarz

      • borynajosef
        Drive
        • 2009
        • 65

        #4
        Ok, dzięki a ile to może kosztować?
        Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
        Octavia 2 BKD 2.0 TDI wersja ELEGANCE

        Komentarz

        • tom2212
          RS
          • 2008
          • 3892

          #5
          jeśli sam robisz to koszty teoretycznie niezbyt wysokie ale jak oddasz to już może być sporo aha przyczyną takiego zachowania może być także hamulec awaryjny

          Komentarz

          • adiwaw
            Ambiente
            • 2009
            • 167

            #6
            Zdejmij koło i spróbuj zakręcić tarczą. Jak stawia opór to spróbuj ręką odciągnąć linkę od ręcznego a jak ciężko to młotkiem. Jak nadal trzyma to znaczy, że tłoczek albo krzywa tarcza.

            Komentarz

            • borynajosef
              Drive
              • 2009
              • 65

              #7
              Zamieszczone przez tom2212
              jeśli sam robisz to koszty teoretycznie niezbyt wysokie ale jak oddasz to już może być sporo aha przyczyną takiego zachowania może być także hamulec awaryjny
              Tak też na początku myślałem więc przestałem używać hamulca ręcznego zresztą podczas mrozów to raczej uzasadnione, bez efektu!
              Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
              Octavia 2 BKD 2.0 TDI wersja ELEGANCE

              Komentarz

              • tom2212
                RS
                • 2008
                • 3892

                #8
                sprawdź to co wcześniej podałem jak nie sam to poprzez mechanika

                Komentarz

                • JanuszSz
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2835
                  • Superb II combi (3T5)

                  #9
                  borynajosef, Wjedź na kanał,lub podnośnik i sprawdź,czy dźwignia h-ca ręcznego wraca do pozycji spoczynkowej.Bywa czasami,że linka zaciera się w pancerzu i pomimo spuszczenia dźwigni ręczny jest częściowo zaciągnięty.Dźwignia,do której dochodzi linka h-ca ręcznego powinna opierać się o blokadę(kawałek blaszki).Jeśli tak nie jest znaczy to,że ręczny trzyma.
                  Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                  Komentarz

                  • gacwac
                    Classic
                    • 2009
                    • 4

                    #10
                    Ja mam właśnie ten sam problem - dzień po przeglądzie z wymianą wszystkich klocków zaczerwieniłem i zadymiłem tylną lewą tarczę.
                    W ramach reklamacji poluzowali ręczny, wymienili klocki na nowe, przeczyścili tłoczki, zbili trochę rantów (nie były i tak za wysokie), ale dalej jedno koło jest wyraźnie cieplejsze (gorące) po dłuższej jeździe.

                    Co to może być? I czy ta przypalona tarcza już jest do wyrzucenia (może wystarczy przetoczyć?), czy mogę na niej jeszcze bezpiecznie hamować?
                    ---
                    Pozdrawiam,
                    GacWac

                    Komentarz

                    • borynajosef
                      Drive
                      • 2009
                      • 65

                      #11
                      Problemem był zacisk - nie zawsze odbijał. Wymieniony i problem z nikł całkowicie. Przy okazji wymieniłem też tarcze i klocki, bo ta jedna przegrzana już do niczego się nie nadawała, druga też już cienka była.
                      Pozdrawiam wszystkich klubowiczów
                      Octavia 2 BKD 2.0 TDI wersja ELEGANCE

                      Komentarz

                      Pracuję...